11 "в" домашние задания-2017-2018

на понедельник 30 апреля:
 выполнить упражнение - см здесь - письменно в тетради, все слова записать в словарь и выучить - обязательно!

на субботу 17 марта:
 упражнения по грамматике и лексике - см. здесь - выполнить и переслать мне по электронной почте.

на четверг 15 марта:
 выполнить задания по грамматике - письменно - см. здесь
Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 18-26, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами.

на субботу 10 марта:
 упражнение на словообразование - см. здесь - выполнить и переслать мне по электронной почте.

на вторник 6 марта:
 распечатать и заполнить таблицу  см. здесь (кто не сделал);
➤ выполнить письменно упражнения 2, 3, 4 - см. здесь;
➤ упражнения 1 - кто не успел или не сделал.

на субботу 3 марта:
 распечатать и заполнить таблицу  см. здесь;
➤ незнакомые слова записать в словарь и выучить;

на четверг 1 марта:
 описать картинку по образцу - см. здесь - письменно;
➤ фразы для описания картинки см. здесь;
 используйте средства логической связи  см. здесь;

на четверг 22 февраля:
 выполнить упражнения - см. здесь;
 упр. 1 - слова записать в словарь, выучить;
 упр. 2 - письменно по заданию, слова записать в словарь, выучить;

на вторник 20 февраля:
 написать письмо по образцу - образец см. здесь
 письмо-стимул, на которое нужно ответить:

на четверг 15 февраля:
 повторить времена Past Perfect, Past Simple, Past Continuous
 письменно выполнить упражнение см здесь, незнакомые слова из упражнения выписать в словарь, выучить, уметь переводить;

на вторник 23 января:
 упр. 50 стр. 60 - дать развёрнутые ответы на вопросы, аргументировать своё мнение, не забывайте о средствах логической связи;
 упр. 51 стр. 60 читать, новые слова записать в словарь и выучить;
 упр. 52 стр. 60 - письменно;
 упр. 35 стр. 56 - повторить;

на субботу 2 декабря:
 упр. 113 стр. 37 - слова учить;
 упр. 115 стр. 37 - знать правило;
 упр. 116 стр. 38;

на субботу 25 ноября:
Think of a famous scientist. Answer the questions below and use your answers to write a short biography of the person. 
➤ Birth date and birthplace
➤ The most notable thing this person is famous for
➤ Early life, before becoming famous
➤ The education received
➤ Occupation
➤ Date and location of death
 How has the world benefited from him/her?
➤ What are some other facts we should know about him/her?
➤ Why did you choose this person?
➤ Why you admire this person
➤ How were you inspired by him/her?
➤ What you would do if you met this person?
Use different sourses of information. For example,
https://www.biography.com/people
Используйте средства логической связи, разнообразные грамматические и лексические структуры.

на вторник 21 ноября:
 упр. 102 стр. 35;
 упр. 104, 105, 106 стр. 35;

на вторник 14 ноября:
Домашнее задание остаётся прежним. Модальные глаголы будем обсуждать на уроке.
 упр. 89 стр. 31;
➤ упр. 90 стр.31;
➤ упр. 91 стр.32;


на субботу 11 ноября:
 упр. 89 стр. 31;
➤ упр. 90 стр.31;
➤ упр. 91 стр.32;

 доделать письменно в тетради упражнение (кто не успел):
I. Mixed tenses (active and passive) and modal verbs
1. Can you come to the police station? The man who ……………………. (suspect) of stealing your wallet …………………………… (arrest), and ………………………. (question) at the moment. The police hope he ……………………. (identify) by, either by you or another witness.
2. (MODAL it’s a bad idea) I ………………. forget my key, or I won’t get in.
3. We’re very busy at the office. I ……………………. work on Saturday mornings. (it’s necessary)
4. George ………………….. (be) engaged to Kay for three months. Today he received a box with the engagement ring in it and all his letters to her.
5. I can’t say whether Daniel will win. (perhaps) He ……………. win the match tonight.
6. Happy birthday! I …………………………… a present. (bring) ………. you ………. It? (like)
7. Oh dear, I ……………………… (spill) my coffee.
I ……………………… (get) a cloth.
8. Oh no! Look at the time! I ……………………......... (be) terribly late.
9. Why are you turning on the television?
I ……………………………….. (watch) the 7 o’clock news.
10. Oh, I ………………………….. (just / realize). I haven’t got any money.
Haven’t you? Well, don’t worry. I ………………………… (lend) you some.
11. Diane ………………………… (travel) a lot. These days she doesn’t go away so often.
12. You’re not very well. Perhaps you ………………. See a doctor. (it’s the best thing)
13. (invitation) …………………………… (like/have) lunch with us? - Yes, I’d love to. Thank you.
14. Annie has a bad cold. She ………………… get up today. (not allowed)
15. Mr Day: Can’t you stop playing that trumpet? You ……………………. (make) an awful noise.
Adam: Well, if I don’t practise, I ……………………… my exam. (not pass)
Mr Day: But why at night? It’s half past twelve. If you ………………… (play) it in the daytime, I
………………………. (not hear) you because I’d be at work.
Adam: I’m sorry, but you …………….. play a trumpet quietly. (not possible)
Mr Day: If you ……………. (go on) making this noise at night, I ………………….. (have to) complain to your college.
16. Mark: Hi Claire, what ………………………. (you / read)?
Claire: Oh, it’s a guide book to Brazil. I……………………… (go) there next month. My sister and I …………………………. (have) a holiday there. I ……………………………….. (really / look forward) to it. We ……………………. (spend) three weeks in Rio. So I …………………… (find out) abut all the things we can do there.
17. We …………………… (move) here in 1994. We ……………………….. (be) here a long time now.
18. ……………………………… ( you ever / bake) your own bread? No, but I ……………. try it some time (perhaps)
19. The last time I …………… (go) to London was in August.
20. What time ……………………. (you / get) to work this morning?
21. This is the first time I …………………….. (see) a cricket match.
22. Mark ………………. (buy) a newspaper most mornings, but he ………………… (not buy ) one today.
23. Tom ……………….. (talk) too much, doesn’t he?
Yes, and he …………………………. (always / talk) about football. How boring
.

на вторник 17 октября:
 повторить все времена, знать случаи употребления, образование, слова-подсказки, не забудьте о способах выражения будущего;
 подготовиться к проверочной работе по временам (ACTIVE/ PASSIVE);
 повторить модальные глаголы;
 повторить при­да­точ­ные пред­ло­же­ния вре­ме­ни:
Придаточные предложения времени и союзы, характерные для них
При­да­точ­ные пред­ло­же­ния вре­ме­ни (time clauses) тре­бу­ют со­ю­зов, опре­де­ля­ю­щих вре­мен­ные па­ра­мет­ры, такие как:

when – когда

after – после того, как

before – перед тем, как

till – пока

until – до того мо­мен­та, как

as soon as – как толь­ко

while – в то время, как; пока; тогда как

Грамматическая особенность придаточных предложений времени, примеры их использования
При­да­точ­ные пред­ло­же­ния вре­ме­ни, от­но­ся­щи­е­ся к бу­ду­ще­му, тре­бу­ют осо­бо­го вни­ма­ния, так как, несмот­ря на то что обе части от­но­сят­ся к бу­ду­ще­му, в при­да­точ­ном пред­ло­же­нии мы долж­ны использовать Present Simple (рис.).
При­мер:

When I have money, I'll buy a car. – Когда у меня будут день­ги, я куплю ма­ши­ну.

      Мы видим, что глав­ное пред­ло­же­ние (I'll buy a car) ис­поль­зу­ет­ся с Future Simple, в то время как при­да­точ­ное пред­ло­же­ние (пред­ло­же­ние с со­ю­зом (When I have money)) ис­поль­зу­ет­ся с Present Simple. 
     Изу­чи­те сле­ду­ю­щие при­ме­ры: 

1. As soon awe get off the train, I'll see my sister. – Как толь­ко мы сой­дем с по­ез­да, я увижу свою сест­ру.

2. After pass my exams , I'll have my holidays. – После того как я сдам эк­за­ме­ны, у меня нач­нут­ся ка­ни­ку­лы.

на субботу 14 октября:
 выполнить письменно в тетради упражнения:
Fill in the correct form of the verb – All tenses
1. My family have ___________________ (buy) some land in southern France recently. They___________________ (build) a summer house there at the moment.
2. Andy and Mary ___________________ (go) to a concert tomorrow night. They
____________________________ (look forward to) it the whole week.
3. Jonathon ___________________ (watch) the news on TV every day and it ___________________(help) him with his English.
4. My car ___________________ (break) down when I ___________________ (drive) home fromwork. I ________________________ (fix) it if I ___________________ (know) what was wrong.
But I didn’t so ___________________ (have) to take it to the garage.
5. When he ___________________ (found) Microsoft, Bill Gates was only 20 years old. He
___________________________ (already write) his first computer programme six years earlier.
6. An accident ___________________ (happen) near my house last night. A car _______________(hit) a young man. He ___________________ (ride) his bike when someone in front of him suddenly ___________________ (open) a car door. Many people ___________________ (see) the accident. The police ___________________ (interrogate) them last night.
7. Mrs Smith said that one day she ________________________ (retire) from teaching. She said that she ___________________ (spend) her new free time learning about computers.
8. I ______________________ (not sleep) at all last night. Someone ___________________ (listen) to music all night.
9. I ___________________ (see) a film a week ago, but I _______________________ (not enjoy) it very much because I _______________________ (already read) the book. If I
___________________ (not read) the book I ____________________________ (probably enjoy) the film more.
10. The judge sentenced the man to eight years in prison because he ___________________ (rob) a bank.
11. They ________________________ (stand) in the queue for over an hour when the manager___________________ (tell) them that there were no more tickets.
12. Alan ___________________ (be) in the car accident yesterday. The other driver
___________________ (lose) control of his car because he ___________________ (fall) asleep.
13. She ___________________ (not see) her father since he ___________________ (start) to work in Marseille two years ago.
14. I ___________________ (sleep) when the fire broke out.
15. Linda phoned and explained that she _________________________ (not can) to come to the party the next day because she ___________________ (be) still sick.
16. I ________________________ (just see) the film “The Da Vinci Code”. – ___________________
(you see) it too? – No, I ___________________ (not have) but I ___________________ (read) the book.
17. My sister ___________________ (fly) home from London today. Her flight ___________________ (arrive) in an hour so I ___________________ (leave) for the airport right now to get there in time.
18. Unless he ___________________ (sell) more he won’t get much money.
19. While he ___________________ (wait) for the bus there ___________________ (be) a robbery at the bank. After the robbers ___________________ (go) away the police ___________________(come) but they ___________________ (not can) to catch them.
20. I ___________________ (use) to ski when I was at the university but I ___________________ (break) a leg five years ago and since then I ___________________ (not ski) any more.

на вторник 10 октября:
 упр. 53, 47, 48 стр. 19 - 20 - знать все слова, они должны быть записаны в словарь, буду спрашивать;
 упр. 53 стр. 23 - текст читать, переводить, незнакомые слова, выписать в словарь и выучить;
 упр. 54 стр. 22 повторить времена;
 упр. 49, 50 стр. 21 повторить;

на субботу 7 октября:
 упр. 46, 47, 48 стр. 19 - 20 - знать все слова, они должны быть записаны в словарь;
 упр. 49 стр. 21 - письменно;
➤ упр. 50 стр. 21 - - текст читать, переводить, незнакомые слова, выписать в словарь и выучить;
 упр. 51 стр. 22;


на вторник 3 октября:
 упр. 40 стр. 19 - пересказать текст, клише для пересказа см. здесь, следуйте плану, нет необходимости использовать все выражения, выбирайте из каждой части только те, которые вам подходят, пересказ записать в тетрадь;

на субботу 30 сентября:
➤ упр. 33 стр. 17 - письменно ответить на вопрос, использовать все выражения из упражнения;
➤ упр. 39 стр.18 - письменно объяснить почему люди учат иностранные языки (4 предложения);
➤ упр. 40 стр.18 - текст читать, переводить, незнакомые слова, выписать в словарь и выучить;


на четверг 28 сентября:
➤ повторить PASSIVE VOICE;
 выполнить письменно в тетради упражнения:
1. Write in the passive.
1 My friends are repairing the car
2 Most students speak English in this class
3 Nobody can repair this broken chair
4 VThey carried him into the hospital
5 Are they typing the letters?
6 They have not taken the car into the garage
7 Someone has spilt some milk on the carpet
8 Did anyone answer your question?
9 They allowed her to go to the dining room
10 They didn't tell me the truth
11 They had offered me a job
12 Someone has read her the letter
13 They have been looking at her for hours
14 We must look for the key
15 People say that the president will arrive on Monday
16 People think that money is the most important thing in life
17 They think I come from Italy
2. Write the correct passive form of the verbs in brackets:
 A Short History of Ice-Cream:
 It .......................... (know) that sweet dishes ............................ (cool) with snow and ice in ancient times. These ........................... (enjoy) by the rich and powerful such as Alexander the great, the Egyptian Pharaohs, and the Emperor Nero.
Sorbets, or water ices, .............................. (know) since the 16th century, when they ........................ (introduce) in Florence. However, real ice-cream, made with fresh cream or milk, ............................. (produce) for the first time in the 1630s by Gerald Tissain, the French chef of  the British king, Charles I.
During the 18th century, ice-cream .................................. (eat) regularly at fashionable ice-cream cafés in London, Paris and other great cities. It was still a great luxury, though. It .............................. (know), for example, that George Washington spent $200 on ice-cream in just two months in 1790.
The cost ......................... (reduce) when the first ice-cream factory ................................. (open) in 1851 by another American, George Fussel. Since the 19th century, though, it has been the Italians who ............................ (see)  as the great ice-cream makers. In the mid-19th century, for example, ice-cream .................................... (sell) in the streets of London by as many as 30,000 Italians. The Italian methods ............................. (learn) by many others since those days, and so today excellent ice-cream ............................. (make) and ................................... (enjoy) all over the world.
3. PASSIVE. Find and correct the mistakes below.
1. He surprised by the loud noise.
2. They were ate dinner at six o’clock.
3. Was your car fix?
4. This photo was take by my uncle.
5. Who was cooked dinner?
6. When did the airplane invented?
7. He was watched his favorite TV show.
8. Robert was bite by a dog.
9. They were interview by a reporter.
10. I’m sorry. You are not allow to go inside.
11. Pluto discovered in 1930.

на вторник 26 сентября:
 знать правило PASSIVE VOICE: см. упр.28 стр. 16 и таблицу см. здесь, таблицу необходимо распечатать и аккуратно вклеить или переписать в середину словаря (где записываем грамматику);
 упр. 29-30 стр.16-17;
 выполнить письменно в тетради упражнение:
Complete the sentences with a passive construction, using the verbs given in the form suggested. 
1. Much of London (destroy) _________ by fire in the seventeenth century. (Past Simple)
2. The man who (bite)_________by a snake was given a serum. (Past Perfect)
3. A leader should be a man who can (respect)_________. (Infinitive)
4. Many slums (demolish)_________to make way for new buildings. (Present Continuous
5. The police (instruct) _________ to take firm action against hooligans. (Present Perfect)
6. He (save)_________ from bankruptcy by the kindness of a friend. (Past Simple)
7. A cease-fire (expect) _________ (declare) _________ later this week. (Present Simple, Infinitive)
8. A great deal of research (do)_________into possible causes of cancer (Present Perfect)
9. The worker claimed that he (victimize)_________ by his employers. (Past Continuous
10. The tenant (evict)_________ for not paying his rent. (Past Simple)
11. It (think) _________ that the Government would do something to help. (Past Perfect)
12. Three hundred new houses (build) _________ by the end of next year. (Future Perfect)
13. Because of a strike, work on the building had to (discontinue)_________. (Infinitive)
14. The witness strongly objected to (cross-examine)_________. (Gerund)
15. (Threaten)_________by a blackmailer, he immediately informed the police.
(Perfect Participle - having + been + 3 форма глагола, ex.: Having been lost in the forest, the cat could find the way back home. - Будучи потерянной в лесу, кошка смогла найти обратную дорогу домой)
16. I am not accustomed to (treat)_________ in that way. (Gerund)
17. The passengers ought (inform) _________ the train (withdraw)_________ from service. (Perfect Infinitive. Past Perfect)
18. Customers (ask) _________ to ensure that they (give)_________ the correct change before leaving the shop, as mistakes cannot afterwards (rectify)_________. (Present Simple, Present Perfect, Infinitive)
19. Was he very upset at (not offer)_________ the job? (Gerund)
20. The man was sent to prison for six months, (find) _________ guilty of fraud. (Perfect Participle - having + been + 3 форма глагола).
Незнакомые слова, которые встретились вам в упражнении необходимо выписать в словарь и выучить!

на четверг  21 сентября:
 выучить правило, которое записывали на прошлом уроке;
 упр. 1-10 - выполнить письменно в тетради, незнакомые слова, которые встретятся вам в упражнениях необходимо выписать в словарь и выучить;

на вторник 19 сентября:
 упр. 24 стр. 14 - правило записать в середину словаря, выучить;
 упр. 25 стр. 14;
На следующем уроке у всех обязательно должны быть словари!



Комментариев нет:

Отправить комментарий